Програма
VII Міжнародний фестиваль українського театру «Схід-Захід»
Дата проведення: 18-22 серпня


Місце проведення: Краків, Польща та онлайн


Напрям діяльності:
Мистецькі програми


Сектор діяльності: Перформативні мистецтва


Міжнародний фестиваль українського театру «Схід-Захід», заснований Фундацією масових видовищ у Кракові, підтримує та популяризує український театр, представляє найкращі зразки сучасного українського та світового театрального мистецтва в Польщі.

У 2020 році у зв'язку з пандемією COVID-19 вистави театрів-учасників з України демонструвалися у відеозаписі із субтитрами в кінотеатрі та онлайн. На фестивалі було представлено п'ять вистав, обраних через відкритий конкурс: «Погані дороги» Київського академічного театру драми і комедії на лівому березі Дніпра, незалежний театральний проєкт Сашка Брами «Осінь на Плутоні», «Схід-Захід» Київського театру «Актор», «Анігіляція» TotemDanceGroup та «ALPHA» n'Era DanceGroup.

Також на фестивалі у форматі Zoom-читань із субтитрами польською мовою були представлені сучасні українські п'єси «Час пілатесу» Ольги Мацюпи та «Крізь шкіру» Наталії Блок. До організації та проведення читань долучилися ГогольFest, OpenTheatre Україна, Дикий театр та Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра.

Складні часи вимагають складних і часом незвичних рішень. Якби хтось минулого року запропонував нам зробити фестиваль у форматі показів записів вистав в кінотеатрі та онлайн, ми б розцінили це швидше як жарт, аніж реальну пропозицію. Але пандемія внесла свої корективи. Зміни торкнулися не лише творців, але й глядачів. Якщо раніше театр був місцем безпосереднього діалогу і передачі емоцій, то тепер він використовує можливості кінематографу для таких цілей.
Надія Мороз-Ольшанська, директорка Міжнародного фестивалю українського театру «Схід-Захід»
«Погані дороги» Київського академічного театру драми і комедії на лівому березі Дніпра. Фото Анастасії Мантач
«Схід-Захід» Київського академічного театру «Актор». Фото Клеопатри Анферової
«Осінь на Плутоні», незалежний мистецький проєкт Сашка Брами. Фото Анастасії Мантач та Артема Галкіна
«ALPHA» n'Era Dance Group. Фото Gelia Andriuchina
«Анігіляція» Totem Dance Group. Фото Totem Dance Group
Перформативне зум-читання п'єси Олі Мацюпи «Час пілатесу» за участі студентів заочного курсу РДТ-2 КНУТКіТ імені І. Карпенка-Карого (керівниця курсу: Тамара Трунова)
Перформативне зум-читання п'єси Наталії Блок «Крізь шкіру». Дикий театр.
Українська драма. Актуальна реальність. Цифрові експерименти. Культурні мости. Все це відбулося під час двох пілотних трансляцій проєкту театралізованих читань сучасної української драматургії в рамках Міжнародного фестивалю українського театру «Схід-Захід». Перша ластівка-візитівка, яка відкриває нові можливості для того, щоб зрозуміти, що сучасна українська драма цікава, провокативна, зухвала та підпільна. Настав час світові дізнатися про це. Програма transmission.ua:drama on the move, в рамках якої відбулися і ці читання — це магістраль, рухаючись якою українська драма стане частиною міжнародних колаборацій.
Андрій Палатний, куратор театральної та перформативної програми ГОГОЛЬFEST, #GF_LSD
Карантин знищив театр економічно, але й відкрив можливість брати участь у фестивалях онлайн. У формату є свої «але». Оффлайн-покази — це не лише подія на сцені театру. У першу чергу вони цінні живим нетворкінгом, що дає можливість познайомитись ближче, придумати нові проєкти, домовитись про співпрацю, зокрема, з іноземними колегами чи журналістами. Онлайн цього повною мірою зробити неможливо. Також для участі у європейських онлайн-фестивалях театру треба добре підготуватися, щоб показати якість. Потрібні гарні записи вистав, субтитри. Це стимулює на майбутнє планувати життя вистави у цьому руслі.
Ярослава Кравченко, засновниця та директорка Дикого Театру