Програма
Фокус: Україна-Франція
Дата проведення: 22-28 жовтня


Місце проведення: Київ, Україна


Напрям діяльності:
Мистецькі програми


Сектор діяльності: Кіно


Український інститут спільно з єдиним в Україні щорічним фаховим фестивалем «Київський тиждень критики» та Французьким інститутом в Україні організував шоукейс нового українського кіно для французьких кінокритиків, представників Французького синдикату критики. Французькі експерти з-поміж нових українських стрічок обрали трьох фаворитів — «Номери» Ахтема Сеітаблаєва та Олега Сенцова, «Погані дороги» Наталки Ворожбит та «Атлантиду» Валентина Васяновича. Під час київської прем'єри фільмів французькі кінокритики представили стрічки та провели обговорення з режисерами через онлайн стрім. Українські кінокритики у свою чергу обрали три нові французькі фільми і представили їх українській аудиторії.

У події взяли участь взяли Жульєт Гоффар (авторка видань Études, Sofilm) та члени Синдикату французьких кінокритиків, який є засновником Каннського «Тижня критики», — Лео Соесанто (Libération, Les Inrockuptibles, Premiere) й Олів'є Пеліссон (Bande à Part, Bref).

Вони також представили програму на офіційній сторінці Французького синдикату критики: https://www.syndicatdelacritique.com/actualite/festival-de-kiev-181

Окрім показів і обговорень, в межах програми «Фокус: Україна-Франція» пройшла онлайн-дискусія «Нова реальність: кіно під час пандемії». Куратори програми обговорили актуальні проблеми в кіно 2020 року (вимушений перехід в онлайн, зміна фестивальних форматів) та спробували спрогнозувати наслідки зупинки кіновиробництва.

Щороку програма Українського інституту та Київського тижня критики змінюватиме фокусну країну та допомагатиме українським кінокритикам взаємодіяти з колегами з інших країн, що сприятиме підсиленню видимості українського кіно за кордоном.

Всебічно обдарований Валентин Васянович виступив автором сценарію, режисером, продюсером та монтажером «Атлантиди». Завдяки величезній силі та унікальному кінематографічному баченню він будує особливий всесвіт, в якому реальність перетворюється на захопливу історію про посттравматичний стресовий розлад. Ця подорож є потужним і тривожним експериментом для глядачів.

Олів'є Пеліссон, куратор програми
Фільм Наталії Ворожбит «Погані дороги» за мотивами її авторської п'єси дуже об'єктивно та переконливо розглядає ситуацію війни в Україні. Створений із незалежних сцен, фільм забезпечує глядачеві неймовірну перспективу та залишає вражаючі відлуння від одного сюжету до іншого. У цьому елегантному та калейдоскопічному поєднанні жіночий досвід війни виражається повністю завдяки виваженій та стильній режисерській роботі.

Жульєт Гоффар, кураторка програми
Уявіть собі спільноту з десяти людей у закритому просторі. Вони не мають імен, натомість мають номери (звідси і назва). Вони повинні виконувати щоденно визначені дії під пильним поглядом старого, який може бути Богом або царем. Цей створений на основі власної п'єси Сенцова світ наділяє клаустрофобний простір правом відповідати його відчуттю відчуженості, темному гумору та болісній акторській грі. Той факт, що Сенцов режисерував стрічку, перебуваючи у в'язниці, додає їй сили та гіперреалізму.

Лео Соесанто, куратор програми